
آندریاس گورسکی هنرمندی که بازنمایی در جهان معاصر را به چالش می کشد
آندریاس گورسکی (متولد ۱۹۵۵ آلمان) به واسطه ی نگاه انتقادیاش به نقش سرمایه داری و مصرف گرایی در جهان معاصر در عکس های رنگی عکس
آندریاس گورسکی (متولد ۱۹۵۵ آلمان) به واسطه ی نگاه انتقادیاش به نقش سرمایه داری و مصرف گرایی در جهان معاصر در عکس های رنگی عکس
مترجم کتاب، محمد خدادادی مترجمزاده، در قبال این کتاب اینطور توضیح میدهد:ضرورت ترجمه و انتشار این کتاب از آنجا در ذهن مترجم شکل گرفت که
چکیده چکیدهتعامل هنر عکاسی با مردم و جامعه بر کسی پوشیده نیست؛ عکاسی در بیشتر مواقع پذیرای کارکردهای اجتماعی بوده است. با توجه به اینکه
چکیده با مطالعه تاریخ عکاسی حجم قابل توجهی از عکسهاي تبلیغاتی دیده میشود که نشان از اهمیت جایگاه تبلیغات در این رسانه است. اولین نشانه
چکیدهمنظره امروز، چیزی بیرون از ما نیست چرا که ما بر منظره تأثیر می گذاریم و منظره بر ما تأثیر می گذارد. امروزه زمین، دیگر
برند و هیلا بخر با عكاسي از سازههاي صنعتيِ درحال انقراض و اشـياي دورافتـادهي سـاخت بـشر، مانند سيلوها، معادن، دهانههاي آب و… درسرتاسر جهان، با
برتینسکی دربارهی آثار خود اینطور میگوید: «موضوع غالب کارم، طبیعتی است که صنعت متحولاش کرده. میخواهم تصور امروزی از اعصارِ شکوهمندِ انسانی را برهم زنم؛
کتاب «مکاننگاری عکاسانه: خاستگاهها و رویکردها»، با توجه به تاریخ عکاسی، رویکردهای متفاوت نسبت به تصویرگری عکاسانهی مکانها را مورد بررسی قرار داده است. از
چکیده در این نوشتار، یکی از حوزههای شاخص عکاسی که پس از دههی 1960، همراه با مفهومگرایی و در پاسخ به معیارهای زیباییشناسانهی پیشین در
ساندرو میلر در سال 1958 در شهر الگین آمریکا متولد شد. در 16 سالگی پس از دیدن مجموعه عکسی از اروینگ پن به عکاسی علاقهمند
اگرچه شهرت اصلی ناداو کاندر ناشی از مجموعه مناظر و پرترههای سیاسی اوست اما این عکاس انگلیسی در زمینه عکاسی تبلیغاتی هم فعالیت چشمگیری دارد.کاندر
شراد هاکسر را باید یکی از جسورترین و در عین حال خلاقترین عکاسان تبلیغاتی حال حاضر دنیا دانست؛ این عکاس هندی از جمله معدود افرادی
شاید ادوارد برتینسکی پر دغدغهترین عکاس حال حاضر جهان در قبال موضوع محیط زیست باشد، حتی شروع عکاسی صنعتی برای او ناشی از همین دغدغه
هیات انتخاب بخش فیلم این دوره از جشنواره، خانم هانیه یوسفیان و آقایان امیرمهران و جواد وطنی بعد از بررسی آثار ارسال شده، منتخبان خود
به گزارش روابط عمومی ششمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی «فردا»، هیات داوران بخش عکس این دوره از جشنواره، بعد از بررسی آثار
مایکل کنا تمایل دارد در عکسهایش کمترین میزان ابژه را در قاب قرار دهد و در عوض بر فضاهای خالی و عناصری بصری مانند طیفهای
آندریاس گورسکی در حال حاضر به عنوان گرانترین عکاس تاریخ شناخته میشود. عکسهایش همواره در مقیاس بسیار بزرگ در حال نمایش انسان و دستساختههای او
برند و هیلا بخر شناخته شدهترین زوج تاریخ عکاسی هستند. آنها طی سالها با عکاسی از سازههای صنعتیِ در حال انقراض و اشیای فراموششدهی ساختهی
جوزف کودلکا جز آن دسته از عکاسانی است که زندگی شخصیاش رابطه شدیدی با آثارش دارد، از اولین مجموعههایش مثل اشغال پراگ توسط ارتش شوروی
بهنام منادیزاده متولد سال 1339 در تهران است. در سیزده سالگی به عکاسی علاقهمند شد و به واسطهی حرفه و تحصیلاتش تا به امروز این
هومن صدر در سال 1345در حالی که تنها یازده سال سن داشت به واسطه شرکت در جلسات طراحی استاد جعفر پتگر به هنر علاقه مند
فرهود حقی در سال ١٣٣٥ درشهر مسجدسليمان متولد شد و عكاسى را از سن ١٤ سالگى آغاز كرد. یک سال پس از عزیمت به آمریکا،
ششمین جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی همزمان با شروع به کار دولت جدید برگزار می شود. دبیر ششمین جشنواره فیلم و عکس
رضانور بختیار در دی ماه سال 1320در شهر اصفهان به دنیا آمد. پس از گرفتن دیپلم از دبیرستان سعدی جهت ادامه تحصیل در رشته عکاسی
جهاد دانشگاهی هنر و مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صمت به تمایندگی از شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی سازمان ها، شرکت ها و
دبیرخانه جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی«فردا» مهلت ارسال آثار به ششمین دوره این جشنواره را که پیشتر 14 خردادماه اعلام شده بود،
علی رییس شقاقی وی در 16 سالگی به واسطه اجبار خانواده اش برای تحصیل به اروپا رفت؛ در اتریش گرافیک تبلیغاتی خواند و پس از
آدرس: تهران، خیابان انقلاب اسلامی، چهارراه ولی عصر(عج) روبروی پارک دانشجو، کوچه شهید بالاور، پلاک ۴، طبقه چهارم، جهاد دانشگاهی واحد هنر
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.